Advies in klantreizen en interim marketing oplossingen

Klantreizen in de educatieve markt

We hebben Nota bene marketingadvies ingezet voor ondersteuning en om meer ervaring op te doen met klantreizen. Het is fijn om hierbij begeleiding van een externe te hebben. Nohmi pakt dit gestructureerd aan met voorgesprekken, sessies vol enthousiasme met onze teams en gedegen uitwerkingen van de klantreizen. Daarnaast stelt ze ook de nodige kritische vragen en is ze als persoon een fijne sparingpartner in zo’n traject.

april 2021, Cyrille Schaap, strategische marketeer CED-Groep

Loyaliteit in de educatieve markt

Het ritme van een schooljaar is een goede graadmeter om in de contactmomenten aan te haken bij de behoeften van leerkrachten als je een beslissing wilt forceren in jouw voordeel. Bijvoorbeeld om een nieuwe methode in te zetten of om door te gaan met een bestaande en beproefde methode. Maar er komt veel meer bij kijken. In deze B2B markt spelen vele stakeholders een rol bij een beslissing. En is een beslissing over een nieuwe methode een optelsom van kennis en ervaring met jouw merk en product van de afgelopen jaren. Hoe kun je hier controle over houden? En bij wie moet je zijn? Hoe breng je de decision making unit met zijn behoeften in kaart? En, nog belangrijker, hoe speel je daar op in?

Klantreizen helpen je om enerzijds nieuwe klanten te verwelkomen en wegwijs te maken. Anderzijds geeft het je ook inzicht in wat bestaande klanten nodig hebben en wat ze wanneer tevreden houdt. Precies de informatie die je nodig hebt om ieder contactmoment van toegevoegde waarde te maken zodat je klanten aan je kunt binden als ze toe zijn aan vervanging van een methoden. En je klanten loyaal houdt.

Inzicht en houvast met klantreizen

In een aantal simpele stappen zet ik een klantreis met jou neer. Nota bene marketing advies begeleidt je door het proces. We toetsen samen onze ideeën en zorgen ervoor dat de verbeteringen worden geïmplementeerd in de processen. Dat geeft houvast en zorgt voor een heldere focus op klanttevredenheid en doelstellingen.

Hulp nodig?

Ben je geïnteresseerd geraakt en benieuwd hoe Nota bene marketingadvies jou kan helpen aan tevreden en blije klanten die lang klant bij je willen zijn? Laten we in gesprek gaan!